פקודת מס הכנסה ותקנותיה מקיפים תחומי מס רבים ומגוונים כגון: דרכי חישוב ההכנסה החייבת במס, אופן ועיתוי ההכרה בהכנסות והוצאות, ניצול פטורים והטבות שונות, שיעורי מס שונים ומגוונים, קיזוזי הפסדים, רווחי הון לרבות רווחים שמקורם בפעילות בשוק ההון, החזרי מס ועוד. הפקודה ותקנותיה קובעים כללי מיסוי מגוונים ליחידים וכן לתאגידים שונים כגון חברת בית, חברה משפחתית, שותפויות, חברות ארנק, קיבוצים, אגודות שיתופיות קרנות ריט ועוד.
בנוסף, הוראות הדין כוללות הליכי גביה, ניכויים במקור ומקדמות בשל ההכנסות השונות.
משרדנו עוסק בליווי וייצוג בהליכי שומה מול פקידי השומה ברחבי הארץ, החל משלב הכנת והגשת הדוחות, עבור בדיוני שומה בשלבי השומה הראשוניים ועד הכנת והגשת השגות וייצוג בערעורי מס בערכאות השונות בשיתוף פעולה מלא עם מייצגי הלקוח.
כמו כן, משרדנו עוסק בכתיבת חוות דעת משפטיות הנדרשות לדיון והכרעה בשאלות משפטיות הנוגעות לפרשנות פקודת מס הכנסה והחוקים הנלווים.
חוק מיסוי מקרקעין נכנס לתוקף בשנת 1963. החוק תוקן פעמים רבות במהלך השנים בהתאם למציאות הכלכלית המשתנה, השינויים בשוק הנדל"ן וסדר עדיפויות שונים של הממשלה.
משרדנו מתמחה בליווי מיסוי של כל סוגי עסקאות במקרקעין: עסקת קומבינציה, עסקת תמורות, עסקאות תמ”א 38/1 חיזוק ותמ”א 38/2 הריסה ובניה, פינוי בינוי, קבוצות רכישה, עסקאות למכירת זכויות בנייה ולניוד זכויות בנייה, עסקאות למתן אופציות לרכישה או למכירה של זכויות במקרקעין, נאמנויות, עסקאות למכירת זכויות במקרקעין לרבות דירות מגורים כולל נחלות ומשקים חקלאיים, מיסוי פעולות באיגודי מקרקעין ומימוש מקרקעין בבעלות תאגידים, כולל פירוק איגודי מקרקעין, פריסת מס שבח ועוד.
למשרדנו מעניק בין השאר את השירותים: תכנון המס מקדים לפני ביצוע העסקה, ליווי ניסוח ההסכמים תוך מתן דגש על היבטי המס, הכנת דיווחים ושומות עצמיות על עסקאות לרשויות המס, קבלת אישורים מקדמיים מרשות המסים (Pre Ruling), הכנת חוות דעת משפטיות, ייצוג מול מנהל מיסוי מקרקעין בדיוני שומות, ייצוג בוועדות הערר ובבית המשפט העליון.
מס ערך מוסף (מע"מ) הינו מס עקיף שמוטל על כלל העסקאות שבמשק. חוק מס ערך מוסף, התשל"ו- 1975 נכנס לתוקפו בשנת 1976.
לחוק מספר עקרונות:
עקרון הכלליות- מע"מ מוטל על כל העסקאות במשק;
עקרון האחידות- שיעור המע"מ אחיד על כלל העסקאות;
עקרון השרשור- המס מועבר בשרשרת מהחוליה הראשונה שקשורה לעסקה ועד לצרכן הסופי;
משרדנו מעניק שירותי יעוץ ותכנון מס, ליווי וייצוג של היבטי מע"מ בעסקאות שונות החל ביעוץ ראשוני טרם התחלת הפעילות, פתיחת תיק עוסק במשרדי מע"מ, ייצוג בדיוני שומות מול מנהל מע"מ, חוות דעת משפטיות, קבלת אישורים מקדמיים מרשות המסים (Pre Ruling) וייצוג בדיוני שומה מול מנהלי תחנות מע"מ.
תחום המיסוי הבינלאומי הוא תחום מורכב מאוד. בחלוף השנים וככל שמדינת ישראל משתלבת יותר ויותר בכלכלה העולמית הופך תחום זה להיות רלוונטי ומשמעותי הן עבור תושבי ישראל והן עבור תושבי חוץ.
משרדנו מספק ללקוחותיו מגוון שירותים בתחום המיסוי הבינלאומי לרבות תכנון מס בינלאומי, העברת פעילות מחוץ לישראל, תכנון מס ליזמים (start up), טיפול בכל סוגיות התושבות לצרכי מס של יחידים וחברות לרבות הגירה מישראל, עליה לישראל, תושבים חוזרים, אמנות מס, החזרי מס לתושבי חוץ, ניכוי מס במקור, חברה נשלטת זרה (חנ"ז) חברת משלח יד זרה (חמי"ז), שליטה וניהול, מחירי העברה ועוד.
משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם רואי חשבון ועורכי דין בינלאומיים.
במסגרת השירותים ניתן למנות: יעוץ למשקעים זרים בישראל ולישראליים המבקשים להשקיע בחו"ל, סיוע בהגשת הדוחות לרשות המסים בישראל ובחו"ל, קבלת אישורים מקדמיים מהמחלקה למיסוי בינלאומי של רשות המסים (Pre Ruling), הכנת חוות דעת משפטיות וניהול דיוני שומות עם פקיד השומה ברחבי הארץ.
פקודת מס הכנסה ותקנותיה כוללים הוראות וכללים רבים בנוגע לאופן חישוב ההכנסה החייבת של התא המשפחתי ובכלל זה: יחידים ובעלי שליטה בחברות ותאגידים. בין השאר, קיימות הוראות מיוחדות והטבות שונות, להם זכאים יחידים ובעלי שליטה ובכלל זה נקודות זיכוי, זיכויי מס וניכויי מס, הוראות בנושא חישוב מאוחד ונפרד, פטורים ועוד.
משרדנו מעניק שירותי יעוץ, ליווי וייצוג מול רשות המסים לצורך ניצול מיטבי של הטבות המס ליחידים ובעלי שליטה ובכלל זה ליווי ויעוץ באשר לאופן הגשת דוחות שנתיים לרשות המסים, הצהרות הון ודיווחים שונים.
חלק ה'2 לפקודת מס הכנסה עוסק במיסוי שינוי מבנה: העברות נכסים, מיזוגים ופיצולים.
בחלק ה'2 מספר פרקים:
פרק הראשון: פרשנות ותחולה (סעיפים 103- 103א1)
פרק שני: מיזוג חברות ואגודות שיתופיות סעיפים (103ב- 103כ)
פרק שלישי: העברת נכסים תמורת מניות (סעיפים 104- 104ח)
פרק רביעי: פיצולי חברות אגודות שיתופיות ועמותות (סעיפים 105-105י)
פרק חמישי: שינוי מבנה נוסף (סעיף 105י1)
הוראות חלק ה׳2 לפקודה, מסדירות תנאים בהם שינויי מבנה בדרך של מיזוג חברה, העברת נכסים לחברה תמורת מניות בה או פיצול חברות, לא יחויבו במס בהתאם להוראות הפקודה במועד שינוי המבנה אלא במועד מאוחר יותר. דחיית מס זו, נעשית ברשימה סגורה של מקרים, אשר נבחרו על ידי המחוקק, במקום שבו מדובר בשינויי מבנה שבהם מבחינה מהותית, לא היה מימוש כלכלי אמיתי המצדיק חיוב במס, וזאת בשל השמירה על הבעלות הכלכלית בנכסים המועברים. כאמור, במקרים אלה, החיוב במס נדחה למועד המימוש.
חלק ה׳2 נחקק בשנת 1994, במסגרת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מספר 94), ותוקן מספר פעמים בעבר, ובין השאר תיקונו בחוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מספר 123) אשר במסגרתו נוספו לפקודה הוראות לעניין מיזוג על דרך של החלפת מניות (סעיף 103כ לפקודה) ולעניין החלפת מניות שאינה מיזוג (סעיף 104ח לפקודה).
ביום 6.8.2017 ,במסגרת פרסום החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (נוסח חדש) התשכ"א-1961 (מספר 242) התשע"ז-2017 שונו, באופן מהותי, הוראות חלק ה2 לפקודה.
מטרתו העיקרית של תיקון 242, היא הגמשת המגבלות החלות על מתן הקלות המס בעת ביצוע שינויי המבנה המוסדרים בחלק ה׳2 האמור, ובכלל זה מתן אפשרות רחבה יותר לכניסת משקיעים לחברה ולמימוש זכויות, וכן מתן אפשרות לביצוע שינויי מבנה מורכבים והסרת חסמים נוספים בדין הקיים. בנוסף, נועד התיקון לקבוע הסדר אחיד, ככל האפשר, לעניין המגבלות החלות על שינויי המבנה השונים ולפשט את הוראותיו של חלק ה׳2 לפקודה. בנוסף, כולל התיקון, לצד ההקלות אשר מאפשרים התיקונים בו, הוראות שונות אשר נועדו למנוע תכנוני מס באמצעות אותן הקלות, כך למשל בסוגיות של קיזוז הפסדים ומכירת מניות בפטור ממס.
למשרדנו ניסיון רב בהובלת שינויי מבנה פשוטים ומורכבים ובכלל זה:
יעוץ, הערכות ותכנון שינוי המבנה
ליווי משפטי ומיסויי של הליך שינוי המבנה
טיפול בקבלת החלטות מיסוי בהסכם (Pre Ruling)
פקודת מס הכנסה קובעת כללים מיוחדים באשר לאופן מיסוי קבלנים וחברות בניה. עיקרי הכללים מצויים בסעיף 8א ובסעיף 18(ד), וכמו כן בהוראות ביצוע וחוזרים מקצועיים שונים, עמדות חייבות בדיווח ועוד.
בתפקידו האחרון שימש עו"ד ורו"ח שלמה טבח כמנהל תחום קבלנים ונדל"ן בפקיד השומה למפעלים גדולים (פשמ"ג) ברשות המסים. שלמה היה שותף ליעוץ, תכנון וכתיבת חוזרים והוראות מקצועיות בתחום מיסוי קבלנים. שלמה נחשב לבר סמכא בנושא זה כך שקובעי המדיניות ברשות המסים, מומחים וחברות נדל"ן מתייעצים עימו בנושאים אלה חדשות לבקרים.
החוק לעידוד השקעות הון נחקק בשנת 1959 ומאז עבר שינויים ותיקונים רבים.
מטרת החוק כפי שמוגדרת בסעיף 1 לחוק היא עידוד השקעות הון ויוזמה כלכלית, באופן שבו תינתן עדיפות לחדשנות ולפעילות באזורי פיתוח, לשם:
• פיתוח כושר הייצור של משק המדינה;
• שיפור יכולתו של המגזר העסקי להתמודד בתנאי תחרות בשווקים בין לאומיים;
• יצירת תשתית למקומות עבודה חדשים ובני קיימא;
התמריצים העיקריים הניתנים במסגרת החוק:
• תמריצים שמטרתם העיקרית היא הגברת הצמיחה במשק הישראלי.
• תמריצים לפריפריה שמטרתם העיקרית להשפיע על פיזור התעשיה ברחבי הארץ והגברת פעילות והשקעה בפריפריה, במטרה לצמצם את אי השיוויון ועידוד צמיחה בת קיימא.
החוק מעניק בנוסף הטבות משמעותיות במס לגבי בניינים להשכרה בבעלות יחידים וחברות כגון שיעורי פחת מוגדלים, שיעורי מס מופחתים על ההכנסה, מס רכישה מופחת, פטור ממע"מ, שיעורי מס מופחתים על חלוקת דיבינד ועוד.
ביום 18.11.2021, פורסם ברשומות חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022) התשפ"ב-2021 ("חוק התכנית הכלכלית"). בגדרו של החוק נכללים, בין היתר: תיקון מס' 75 לחוק עידוד השקעות הון לבנייה להשכרה ולצידו תיקונים מקבילים: בחוק התכנון והבניה, בחוק מע"מ, בפקודת מס הכנסה ובחוק מיסוי מקרקעין. תיקוני חקיקה אלה כוללים את החלפת המסלול הקיים במסלול חדש לעידוד שכירות למגורים לתקופה ארוכת טווח המכונה "שכירות מוסדית" ומטרתם:
•להוות תחליף לרכישת דירות;
•לסייע להפחתת ביקושים לרכישת דירות מגורים;
•הענקת שירותי דיור לשוכרים באיכות גבוהה תוך הקניית יציבות וביטחון בנוגע לתקופת המגורים ולגובה דמי השכירות;
יש לציין שהמסלול החדש: מחד, יעניק הטבות מס גבוהות יותר מאלה שניתנות כיום ומאידך, התנאים לקבלתם יהיו מחמירים יותר!
למשרדנו ניסיון רב ביעוץ, תכנון וליווי הלקוח בכלל ההליכים עד לקבלת אישורי רשות המסים ורשות ההשקעות לקבלת הטבות לפי חוק עידוד השקעות הון לרבות הטבות לגבי בניינים להשכרה לפי פרק שביעי 1 לחוק.
בשנים האחרונות התרחבה מאוד הפעילות הבינלאומית של יחידים, חברות וגופים שונים מחד, ומאידך חוקים שונים כגון חוקי הלבנות הון, בישראל ובעולם, וכן הגבלות שונות שהוטלו על המערכת הבנקאית הכלל עולמית, מהווים לעתים מכשול בהעברת כספים מישראל לחו"ל וכן מחו"ל לישראל.
משרדנו מספק ללקוחותיו שירותים בכל תחומי הציות, ובכלל זה סיוע בהעברות כספים בינלאומיות, מתן מענה למוסדות פיננסים ישראליים ובינלאומיים, יישוב מחלוקות עם הבנקים, מתן הסברים המניחים את הדעת למקור הכסף, סיוע בפתיחת חשבונות בנקים בישראל ובחו"ל, שחרור כספים "עומדים" בבנק ועוד.
השירותים ניתנים תוך הקפדה מלאה על הוראות החוק ומענה לדרישות הרגולציה החלות על המוסד הפיננסי, עד להבאת הכספים ליעדם.
רשות המסים מעוניינת לעודד נישומים, עוסקים, יחידים, בעלי תפקידים בתאגידים ומייצגים שעברו עבירות על חוקי המסים, לתקן את דיווחיהם ולדווח נתוני אמת. לשם כך, רשות המסים, בתיאום עם פרקליטות המדינה, מוכנה להתחייב שלא יינקטו הליכים פליליים נגד מי שיבצע גילוי מרצון בתנאים מסוימים.
עו"ד ורו"ח שלמה טבח בעל ניסיון רב בטיפול בבקשות והסדרים לגילוי מרצון הן מתוקף תפקידיו השונים ברשות המסים והן מניסיונו בייצוג לקוחות בנושא זה מול רשות המסים.
עורך דין ורואה חשבון שלמה טבח הוא בעל ניסיון מצטבר של כ- 18 שנה בתחום המסים. פרש לאחרונה מתפקידו כשותף במשרד עורכי דין בוטיק מוביל העוסק בדיני המס. כיהן במספר תפקידים ברשות המסים, ובין היתר שימש כמנהל תחום קבלנים ונדל"ן בפקיד השומה למפעלים גדולים (פשמ"ג).
Designed by segevdesign | Developed by GetMeOnline